single

Wpływ diety na kobiecie libido. Sprawdź co jeść!

Zdolność kobiet do podejmowania aktywności seksualnej zależy od jej diety. Dieta ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na funkcje seksualne zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

Co zjeść?

Istnieją ogólne wskazówki dla mężczyzn i kobiet, którzy chcą zwiększyć swój popęd seksualny. Przede wszystkim zaleca się spożywanie:

• Pełnoziarniste: zboża, pieczywo pełnoziarniste i ziarna porośnięte

• Wielonasycone kwasy tłuszczowe: nasiona lnu, nasiona sezamu, orzechy włoskie, migdały i owoce morza;

• Świeże warzywa i owoce: należy je spożywać jako przekąskę, to znaczy nie mieszać z inną żywnością;

• Ryby.

Jednocześnie w diecie należy ograniczyć tłuszcz cukierniczy, margarynę, masło, ciastka, krakersy i czerwone mięso. Pod względem witamin i minerałów kluczowe jest żelazo i cynk. Znajdziemy je wątróbce drobiowej i wieprzowej, soi, kaszy gryczanej, soczewicy. Jeżeli dobór odpowiedniej diety jest dla ciebie za trudny. Sprawdź na Cateromarket.pl jak wygląda zbilansowana dieta w formie cateringu dietetycznego dostępnego w Białymstoku.

Nauka

W 2018 roku The Journal of Sexual Medicine opublikował badanie, w którym oceniano wpływ dietetycznego przeciwutleniacza flawonoidu na problemy z jakością, częstotliwością i czasem trwania stosunku. Do wypełnienia anonimowej ankiety zaproszono kobiety w wieku od 18 do 40 lat, z problemami seksualnymi i bez nich. Analizując dietę naukowcy położyli nacisk na pokarmy bogate we flawonoidy:

• owoce drzew owocowych;

• kolorowe warzywa (mianowicie różnorodne warzywa);

• świeżo wyciskane soki;

• orzechy i rośliny strączkowe.

Kobiety z problemami w sferze seksualnej deklarowały mniejsze spożycie pokarmów bogatych we flawonoidy w porównaniu z grupą o wysokim poziomie aktywności seksualnej i płodności. Badanie wykazało, że spożywanie owoców, warzyw, soków i orzechów poprawiło sprawność seksualną o 32%.

catering dietetyczny

Produkty

Sok żurawinowy może zapobiegać infekcjom dróg moczowych. W szczególności naukowcy udowodnili, że żurawina zawiera substancje przeciwutleniające, które są odporne na bakterie, a jedna szklanka soku żurawinowego dziennie jest dobrym sposobem zapobiegania infekcjom dróg moczowych. Oprócz żurawiny istnieje szereg innych pokarmów, które mają pozytywny wpływ na zdrowie kobiet, takich jak zwiększanie libido, zapobieganie rozwojowi mięśniaków, pleśniawek, infekcji dróg moczowych i bakteryjnego zapalenia pochwy.

Według badań opublikowanych niedawno w czasopiśmie Archives of Gynecology and Obstetrics, kobiety, które jedzą co najmniej jedno jabłko dziennie, rzadziej cierpią na dysfunkcje seksualne. W trakcie badań lekarze stwierdzili, że wśród kobiet spożywających jabłka poziom satysfakcji seksualnej, podniecenia i zdolności do orgazmu był znacznie wyższy niż u tych, które nie były wielbicielkami jabłek. Zdaniem ekspertów wynika to z faktu, że jabłka zawierają polifenole i przeciwutleniacze, które stymulują przepływ krwi do żeńskich narządów płciowych, zwiększając tym samym pobudzenie. Ponadto jabłka zawierają specjalny rodzaj fitoestrogenu zwany floridziną, który jest podobny do hormonu płciowego estradiolu, który poprawia nawilżenie pochwy.

Jogurt i kefir mają podwójny pozytywny wpływ na zdrowie kobiet. Probiotyki pomagają w utrzymaniu zdrowej flory pochwy, pomagając w ten sposób zapobiegać infekcjom, takim jak ZUM i pleśniawki. Ponadto wapń w jogurcie i kefirze może pomóc złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, o czym świadczą wyniki jednego eksperckiego badania.

Według badań mikrobiologicznych opublikowanych w czasopiśmie Frontiers in Microbiology, katechiny to przeciwutleniacze polifenole występujące w zielonej herbacie, które mogą zabijać bakterie E. coli wywołujące infekcje dróg moczowych. Ponadto kofeina zawarta w zielonej herbacie może pomóc złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Wszystkie pokarmy bogate w błonnik mają korzystny wpływ na jelita i stan bakteryjny pochwy. Według Jennifer Gunter, MD i dyrektora Amerykańskiego Centrum Bólu Miednicy i Zapalenia Sromu i Pochwy, wiele problemów zdrowotnych kobiet jest związanych ze zdrowiem jelit. Dlatego zaleca spożywanie pokarmów zawierających błonnik.

Odwodnienie - odwodnienie organizmu ma niezwykle negatywny wpływ nie tylko na ogólny stan organizmu, ale także na zdrowie kobiet. Dlatego lekarze zalecają kobietom, aby nie zapominały o piciu wystarczającej ilości płynów, aby utrzymać zdrową mikroflorę pochwy.

Lekarze udowodnili też, że jeden lub dwa kieliszki czerwonego wina mogą zwiększyć popęd seksualny kobiety. Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym Journal of Sexual Medicine wykazało, że czerwone wino zwiększa kobiece libido, zwiększa produkcję tlenku azotu w organizmie, który rozluźnia ściany naczyń krwionośnych i jest silnym przeciwutleniaczem.